שיקום קרסול

   

פנה/י אלינו עוד היום למידע נוסף וייעוץ חינם:

נקע בקרסול (Ankle sprain) היא פציעה נפוצה מאוד בקרב ספורטאים אך גם באוכלוסייה הכללית. בשפת היום-יום נשמע את הביטויים "סובבתי את הקרסול".. "דרכתי לא טוב על הרגל"… כאשר תוך זמן קצר הקרסול מתנפח ומופיעים כאבים.

אז- מה בעצם קורה לנו כשאנחנו “דורכים לא טוב על הרגל”?

בניגוד לדעה הרווחת, הנקע הוא לא דרגה קלה יותר של שבר! בעוד ששבר מערב פגיעה בעצמות, הנקע מערב פגיעה ברקמות חיבור בשם רצועות. ישנן מס' דרגות לנקעים – הדרגות הקלות כוללות מתיחה של הרצועות בעוד שבדרגות החמורות הפציעה יכולה להגיע עד לכדי קרע ברצועה.

התסמינים אחרי נקע כוללים נפיחות, אודם, כאב בהנעת הקרסול, קושי בדריכה על הרגל (נשיאת משקל) ולעיתים שטפי דם באזור הפגוע.

אז.. מה עושים כעזרה ראשונה?

היום נהוג להשתמש בראשי התיבות באנגלית MICE:

M – movement – תנועתיות לקרסול בתרגילים מותאמים ע"פ רמות כאב. הימנעות מתנועה ומנוחה ממושכת אינן מומלצות.

I – ice – קרח מפחית נפיחות שעלולה להאט את תהליך ההחלמה.

C – compression – חבישת הקרסול יוצרת לחץ אשר מונע את הגעת הנוזלים לאזור ובכך מונע נפיחות.

E – elevation – הגבהת הגפה בשכיבה על הגב (באמצעות כריות) כדי "להסיע" את הנוזלים בחזרה למרכז הגוף ולמנוע נפיחות.

אחרי הענקת עזרה ראשונה יש להתחיל בשיקום שרירי לאזור הפגוע בתהליך הנקרא שיקום פרופריוספטיבי. לתהליך זה חשיבות רבה כדי להימנע מתופעת "נקע חוזרני" שבו מתפתחים נקרעים בקרסול לעיתים תכופות.

לפרטים נוספים וביצוע השיקום הפרופריוספטיבי ניתן לפנות אלינו – מכון פיזיותרפיה שיקום נגיש , קניון איילון קומה ב'. לתיאום תור – 03-5335575 .

חברת קידום אתרים חברת קידום אתרים